+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Kids & Zo» heel jonge kinderen en sex
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: 1 [2] 3 4   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: heel jonge kinderen en sex  (Read 52023 times)
./...
Guest
« Reply #15 on: 13-10-2008, 06:33:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Is gewoon bezig zn lijf ontdekken,het jongetje is 5 zeg je,er zijn hele leuke boekjes al voor hele jonge kinderen om samen te lezen.
Ik zou ook niet willen dat dat bij mijn dochter gebeurde hoor begrijp me niet verkeerd.Dat hij aan zn eigen zit daar zou ik van zeggen prima maar niet aan ander kindjes dat mag niet.
Waarom meteen denken aan misbruik,en afstraffen.Dat straffen gaat toch niet helpen.Het is zelfs zo dat heel wat peuters aan zelfbevrediging doen,zal voor sommige wel vreemd om te horen zijn en natuurlijk doen jullie kinderen dat niet.Maar het is toch echt zo dat mensen ja ook kleintjes heel snel door hebben als iiets fijn voelt,Aangezien ze nog geen schaamte hebben,hebben ze niet zoiets van ik wacht wel tot in mn bedje ofzo snap je.Nog maals het voelt goed,dus als je ze straft snappen ze daar echt niks van ,verbieden helpt niet.
Degene die zegt dat ze met kleuters werkt hoort dan ook te weten dat dit gedrag vaak voorkomt het is niet nieuws.
Wel is het zo dat kinderen die thuis weinig liefde/aandacht krijgen het vaker doen want zoals ik al zei is het iets waardoor je je eigen fijn voelt,deze kindjes troosten zich zelf zo.Je kan het vreemd vinden maar tis echt waar ,vraag het anders maar aan je arts of op het burootje.Succes.

Sorry maar dit verhaal gaat toch echt wel heel wat verder dan gewoon ' ontdek ' gedrag hoor....
zo kun je alles wel op ontdekken af gaan schuiven!
Ontdek gedrag is twee kleuters die bloot op de Wc staan elkaar te bekijken..... een kleuter die zijn tollie aan andere kindjes laat zien.... en idd kindjes die met zich ZELF spelen .
maar het gedrag van het kind uit dit verhaal gaat toch echt wel een stuk verder dan gewoon ontdekken!
Visitor
Guest
« Reply #16 on: 28-10-2008, 02:22:20 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Leuke respons allemaal,

En wat me opvalt is het sentimente in het verhaal. Wat duidelijk moet zijn voor de moeder is dat ze totaal geen risico moet nemen. Je laat je kind niet verder met het jongetje spelen en wachten tot je ze nogmaals betrapt en misschien dat de scene nog groter is?? Dan is het al te laat. Sentimentele reacties maken dat dit wel plaats kan vinden.

Wat belangrijk is, is dat je de ouders netjes en duidelijk op de hoogte steld en het spelen samen verbied. Zitten afwachten heeft weinig zin. Voorkomen is beter dan  genezen. Een ander geval zou idd, zoals de vorige reactie, dat je dochter zelf ook slachtoffer wordt en het gedrag gaat uitvoeren op anderen....Dan terug naar het jongetje, hij  mag dan slachtoffer zijn, maar haar dochter kan ook slachtoffer worden. Met een oog in het zeil hoeven we niet te zitten wachten hoe dit verder verloopt,....nogmaals, het kan al te laat zijn!!!

Veel succes en sterkte mee Undecided
ijdijfdi
Guest
« Reply #17 on: 31-10-2008, 19:20:43 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

als je goed naar me teksten kijkt zie je ook dat ik zeg dat het vaker voor komt maar het komt het meeste voor bij kids die het zien of die misbruikt zijn een kind die ook lang kind blijft maar dan ook echt kind denkt niet aan kutjes en piemels en dat soort dingen of zit je soms op speciaal onderwijs dan snap iki het wel dan zit je op dezelfde niveau Cheesy Tongue
surivrouw
Guest
« Reply #18 on: 15-11-2008, 17:06:01 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik ben het eens met een heleboel stellingen en reacties hier, en ik hoop dat ts er wat uit heeft kunnen halen. Maar ff offtopic. Ik kan me niet voorstellen dat ouders partners van elkaar opgewonden kunnen raken als een kind bij hen in bed ligt laat staan om daadwerkelijk iets te doen. Ielg ik walg gewoon van zulke mensen, gewoon niet normaal man. Sta op ga je dingen ergens anders doen of laat het kind voor die avond niet bij jullie slapen. Mijn zoon heeft tot zijn eerste jaar nog in zijn babybedje dat naast ons bed was geslapen en daarna had ie zijn eigen kamer. Ik had zo een babymonitor waardoor ik heb dus kon volgen maar geen gedonder mang, kind in bed en ouders die neuken jakkes, kan gebeuren dat ie lekker bij ons komt slapen maar dan gebeurt er ook niets die avond punt. Een kind mag zien dat zijn /haar ouder van elkaar houden en er genegenheid is tussen beide, kusje geven, ff lieve streel in mijn gezicht, maar totdaar.
femke
Guest
« Reply #19 on: 04-12-2008, 08:44:22 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

eej het is niet normaal maar het schijnt eensoort van ziekte te zijn wat heel vaak voor komt mijn buurjongen had het oo
maar het gaat vanzelf over;)
dus de arts is helemaal niet nodig
xx femke

beste moeders,

ik krijg hartkloppingen als ik dit voor jullie moet neertypen.
ik vraag jullie advies en wil ook weten als jullie ervaringen hebt met dategene dat ik zometeen noteer.
en wat voor oplossingen er zijn.
kan een jongen van 5 jaar al sexuele ervaringen hebben??
ik heb em laatst betrap met me dochtertje dat jonger dan hem is.
hij omhelsde haar en maakte sexuele bewegingen met zijn lichaam tegen de hare.
nadien stopte hij zijn hand in dr broek, en ik kon het niet meer aanzien, dus stapte ik erop af.
ik bekeek ze van een aftsand en ze wisten niet dat ik stond te kijken,il wilde zeker zijn of het werkelijk is wat ik dacht.
mijn dochtertje had er geen aandacht bij, ze was zich niet bewust van datgene hij bezig was te doen.

lieve mama's, hebben jullie dit eerder ook meegemaakt.
ik weet niet hoe lang dit gaande was, maar nu ik met me eigen ogen heb gezien, ben ik oplettender gaan worden.
ik wil ze geen moment uit het oog verliezen.
en ze mogen nu absoluut niet alleen spelen.
als ze luidruchtig bezig zijn te spelen, weet ik dat het veilig is, maar zodra ik niks meer hoor en vind dat ze te stil zijn, ga ik gauw erop af.
maar je weet je kan een kind niet 1x24 uur onderogen hebben.

nogmaals,
is het normaal van die jongen, heeft hij die gevoelens al?
of is het iets die hij gezien heeft en die hij nabootsts.

graag jullie ervaringen of advies.
pls
alvast bedankt.

siiri
Guest
« Reply #20 on: 17-01-2009, 07:03:58 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik denk dat sommige kinderen van nature meer geinteresseerd zijn in dit soort dingen dan anderen. Sommige babys hebben al regelmatig een erectie en andere nooit. Dat heeft niets met incest te maken of dat ze het ergens gezien hebben. Bovendien hoef je het als kind tegenwoordig niet bij je ouders te zien, op TV zie je alles en daarvoor hoef je geen sexfilms te kijken; de meest onschuldige liefdesdrama kan al genoeg zijn of een alledaagse soap. Mijn dochtertje was toen ze 5-6-7 jaar was extreem geinteresseerd in sex. Ze wist ook heel vroeg al alles erover en dat heeft ze zeker niet bij ons gezien. Ik was wel open als ze vragen stelde, dat wel. Maar de interesse was bij haar wel opvallend en wij hebben thuis al toen onderzocht of er niet iemand was die met haar gekke dingen deed. En zonder dat van ons te weten waren ze op school ook een onderzoek begonnen. Maar er is niets gebleken en nu ze ouder is beweert ze ook zeer stellig dat er nooit iets van dien aar voorgevallen is tenminste niet in de leeftijd dat ze het kan herinneren. Ze heeft het wel emotioneel moeilijk gehad, we zijn gescheiden toen ze 5 was en de relatie was niet goed: veel ruzie en verbaal geweld. Zij heft zich in die periode heel bang en alleen gevoeld. Nu vertelt ze ook dat toen ze 7 was ze met een evenoude vriendje echt heeft zitten sexen. Ik ben daar erg van geschrokken toen ze dat vertelde  en zelf was ze helemaal overstuur en vandaar dat ik op deze discussie beland ben. Wat er nu toen precies voorgevallen is en hoe vaak is niet goed in te schatten maar het klinkt wel behoorlijk verontrustend. In elk geval vond zij het op een gegeven moment niet meer leuk en zijn ze ermee gestopt. En sinds dien is haar extra interesse voor sex ook afgenomen. Het vervelende is dat ze nu, ze is nu 10, het heel vies vindt en ze voelt zich vreselijk schuldig. Ik zeg tegen haar: je bent niet vies, jullie waren veels te klein om te beseffen dat je zoiets niet moet doen, het is de taak van de ouders om te zorgen dat het niet kan gebeuren. Dus je hoeft je niet schuldig te voelen. Het is niet jullie schuld en het is niet vies. Ik denk dat het niet eens was dat ze troost bij elkaar zochten of dat ze het heel lekker vonden, ik denk dat het meer uit baldadigheid was, wel een signaal dat niet alles in orde was. Zij was in die periode zo wie zo heel lastig zowel thuis als op school en hij ook, ze hadden het alletwee heel moeilijk thuis en kwamen van alles te kort. Maar dus mijn conclusie van dit alles is dat het belangrijk is om te voorkomen dat kinderen zoiets kunnen doen, niet omdat het abnormaal is of een teken van incest of dat ze het bij de ouders gezien hebben maar omdat ze er zelf later als ze ouder worden last van kunnen krijgen en een slecht zelfbeeld en een slecht beeld van sex kunnen ontwikkelen. Daarom moet je sex bewaren voor later, als je echt verliefd bent en oud genoeg om te beseffen wat je aan het doen bent en waarom.
EEn moeder
Guest
« Reply #21 on: 22-01-2009, 12:26:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

beste moeders,

ik krijg hartkloppingen als ik dit voor jullie moet neertypen.
ik vraag jullie advies en wil ook weten als jullie ervaringen hebt met dategene dat ik zometeen noteer.
en wat voor oplossingen er zijn.
kan een jongen van 5 jaar al sexuele ervaringen hebben??
ik heb em laatst betrap met me dochtertje dat jonger dan hem is.
hij omhelsde haar en maakte sexuele bewegingen met zijn lichaam tegen de hare.
nadien stopte hij zijn hand in dr broek, en ik kon het niet meer aanzien, dus stapte ik erop af.
ik bekeek ze van een aftsand en ze wisten niet dat ik stond te kijken,il wilde zeker zijn of het werkelijk is wat ik dacht.
mijn dochtertje had er geen aandacht bij, ze was zich niet bewust van datgene hij bezig was te doen.

lieve mama's, hebben jullie dit eerder ook meegemaakt.
ik weet niet hoe lang dit gaande was, maar nu ik met me eigen ogen heb gezien, ben ik oplettender gaan worden.
ik wil ze geen moment uit het oog verliezen.
en ze mogen nu absoluut niet alleen spelen.
als ze luidruchtig bezig zijn te spelen, weet ik dat het veilig is, maar zodra ik niks meer hoor en vind dat ze te stil zijn, ga ik gauw erop af.
maar je weet je kan een kind niet 1x24 uur onderogen hebben.

nogmaals,
is het normaal van die jongen, heeft hij die gevoelens al?
of is het iets die hij gezien heeft en die hij nabootsts.

graag jullie ervaringen of advies.
pls
alvast bedankt.

Dame het is normaal tot op een ckere hoogte.
Die jongen is op een leeftijd dat hij gaat ontdekken, Kinderen worden ook geboren met een sexuele dragen .
Het verschil met volwassenen is dat kinderen zich niet bewust zijn van die gevoelens.
Het ene kind laat het echt naar voren komen en het andere kind niet.
Mijn nichtje van 4 speelde met haar poenie waar iedereen het kon zien.
En het was echt schandalig want dat kind speelde echt met d'r klitoris.
Maar in hoever kan je zo een kind kwalijk nemen want ze weten niet wat ze doen.
Je zou echt met je dochter moeten praten en vragen hoe ver hij is gegaan.
Carl Clancy
Guest
« Reply #22 on: 07-03-2009, 13:25:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

als ik dit verhaal lees dan schiet me één vraag te binnen !

Kinderen doen alles naar voorbeeld wat ze geleerd is dat doen ze na zo leren ze alles zelf .

Mijn vraag is dan ook gelijk waar hebben ze dit al eerder gezien Huh

en dan zeg ik niet direkt dat het door mensen is voor gedaan in een thuis situatie mara misschien bijv door een film die achter is gebleven in de dvd of zoiets dergelijks .

Het gaat er bij mij namelijk niet in dat kinderen van die leeftijd al met sex bezig zijn !

Carl Clancy
...
Guest
« Reply #23 on: 09-03-2009, 07:01:14 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dame het is normaal tot op een ckere hoogte.
Die jongen is op een leeftijd dat hij gaat ontdekken, Kinderen worden ook geboren met een sexuele dragen .
Het verschil met volwassenen is dat kinderen zich niet bewust zijn van die gevoelens.
Het ene kind laat het echt naar voren komen en het andere kind niet.
Mijn nichtje van 4 speelde met haar poenie waar iedereen het kon zien.
En het was echt schandalig want dat kind speelde echt met d'r klitoris.
Maar in hoever kan je zo een kind kwalijk nemen want ze weten niet wat ze doen.
Je zou echt met je dochter moeten praten en vragen hoe ver hij is gegaan.

Met zichzelf spelen is iets dat élk kind doet.
Maar het is wel aan de opvoeders om aan te geven dat dit NIET mag waar mensen bij zijn!!!!!!!!!
ik heb mijn kind als peutertje van 2-toen begon ze ermee- al uitgegelegd dat ze dit niet mag doen waar mensen bij zijn omdat dat niet hoort,
en dat het dingen zijn die je in je bedje doet als je alleen bent!
als een 4 jarige het nog doet waar mensen bij zijn vind ik dit persoonlijk een gebrek aan opvoeding en manieren!
4u
Guest
« Reply #24 on: 01-04-2009, 02:53:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

het is inderdaad dat een kind met sexgevoelens wordt geboren,zelf in de baarmoeder is het te merken.
maar het kind ken het niet als sexgevoelens,maar als eigen gevoelens. bij jongens is het iets meer
.je moet er opletten dat een babyjongetjes zijn  penis gaat grijpen af en toe bij het luier verwisselen
hij is 5 jaar, hij is niet van bewust dat het een volwassend gebeuren is,maar gewoon een menselijk feit, het is juist een goed teken als hij intersse toont voor een meisje,dat wil zeggen dat hij hetro is, en je moet altijd al je ogen op je kinderen hebben, en dat smoesje van je kan nooit 1X24uur een oogje gooien op je kinderen, wel zorg ervoor dat je van die 24 uur wel 90% van gebruik om op je kind te letten, het is jouw verantwoordelijkheid als iets misgaat.
en is niets van misbruik, het is voor hem experimentern, als jullie zo iets meemaken, zeg hem dat het nog geen tijd is om daaraan te denken, het mag nog niet...
geef ze op die leeftijd van 5 jaar voldoende educatieve leermiddelen,blokjes met letters en meisjes zijn niet van bewust pas als zij het voelen
en dat hebben wij volwassende ook, als die man in je vagina is ,is er niets mee,pas als hij klaarkomt vinden jullie dat het een groot probleem is, oud gedaan ,jong geleerd
de mens wordt geboren met gevoelens maar is nog niet zover ontwikkeld, dus kinderen weten nog niet goed om met hun gevoelens mee om te gaan, we zijn nooit zo ver om met ons gevoelens om te gaan, je leeftijd is te kort ervoor, zelf ouderen van de 60+ is het nog moelijk hun gevoelens uit te drukken

succes!!
ben
Guest
« Reply #25 on: 14-05-2009, 20:42:11 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

nee dat is NIET normaal en ik zou persoonlijk meteen naar een arts gaan en hulp zoeken!
Ik zou denken aan misbruik.....
ik werk zelf al jaren met kleuters en dit is echt geen normaal ontdek gedrag meer hoor!
Roll Eyes Tongue Cheesy<a href="http://" target="_blank">http://</a><a href="http://" target="_blank">http://</a>
  • Cheesy
reallyworriedmom
Guest
« Reply #26 on: 21-05-2009, 18:45:49 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

beste mamjo lezers,

kwil jullie hartstikke bedanken voor alle reacties.
Ik heb sinds dat laatste voorval niks meer opgemerkt.
de reden waarom ik zei dat je niet 1x 24 uur op een kind kan letten, is omdat ikzelf een werkende mama ben.
Geloof me, ik wil echt de hele dag bij mijn kind zijn, maar de situaties laten het niet toe.
wat die kleine jongen betreft , als IK thuis ben zet hij geen poot meer op mijn erf (ze wonen ook heel dicht bij ons)
hij voelt gewoon aan dat hij ongewenst is, thuis bij ons.
mijn meisje gaat nu ook niet meer spelen daar, niet om dat voorvalletje hoor.
ze vind het gewoon niet meer leuk daar.
en ik praat ook elke dag met haar, dat het HAAR geslacht is en dat niemand eraan mag komen.
Alleen mama , papa mogen het voor haar wassen (ze is pas 3)
en als iemand haar daar aanraakt moet ze het DIREKT komen vertellen, want dat MAG niet van de "politie".
Watcher2345
Guest
« Reply #27 on: 24-12-2009, 19:47:00 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik kan je vertellen dat ik een keer in Nederland een heel jong meisje met syndroom van down zulke gebaren zag maken naar jongens van 14, 15 jaar! Ze was rond de 4 jaar! Je weet wel die dingen die je normaal in erotische films zien! Dat kind was toevallig wel een blanke nederlandse kind! Dus ik vraag me af, hebben ze dit van henzelf of heeft iemand hun dit geleerd??? Die ouders deden alsof ze voorbeeldige middenklasse waren!
jeetje
Guest
« Reply #28 on: 28-12-2009, 21:36:35 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

echt heel erg om zo iets mee te maken met je kind, vooral als het een ander kind is die het bij jou kind doet! ik heb zelf een dochtertje van 3 en ben doodsbang om der af en toe te laten spelen met al die rare fratsen wat er tegenwoordig speelt!

toen ik een jaar of 14 was hadden mijn ouders vrienden/kennissen ze vertelde dat hun zoontje van 5 waarschijnlijk misbruikt was door een jongetje van zijn eigen leeftijd!! een paar maanden later in de zomer op de camping waar wij dat jaar toevalig met hun stonden was hun zoontje zoek! maar ook een een ander jongetje van 4 a 5 jaar .. we hebben overal gezocht! 
en wat troffen we aan bij de geitjes in het kippen hok het *misbruikte* jongetje die zijn vriendje misbruikte ..

waarschijnlijk heb dit jongetje ook wel zo iets meegemaakt en daarom zo bij jou dochtertje doet het is goed dat je ze betrapt heb en ik zou er ook zeker werk van gaan maken en ook zeker met zijn ouders en anders school gaan praten, als je zoiets meld bij school houden ze een oogje in het zeil .
Nathan
Guest
« Reply #29 on: 23-03-2010, 20:39:30 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dit is niet normaal, ik weet niet wat voor films/video's ze daar thuis kijken maar waar je dat van hebt op die leeftijd weet ik niet. Ik ga er niet van uit dat zijn ouders dat doen waar hij bij is. Maar dat iemand (vader grote broer) erotiek zat te kijken. Of iets van de Playboy aan het lezen was?
Pages: 1 [2] 3 4   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: